RSS Feed

ΟΙ ΑΝΙΑΤΕΣ ΣΩΜΑΤΙΚΕΣ…ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ..ΜΕ ΠΡΩΤΗ ΤΗΝ ΑΙΡΕΣΗ..

Posted on

Υπάρχουν σωματικές ασθένειες πού θεραπεύονται ¨φαρμακευτικά¨… αλλά και πάρα πολλές.. για τις οποίες είναι απαραίτητο το…χειρουργείο..Αλλες πάλι είναι μεταδοτικές, έτσι απαιτούν απομόνωση ..γιά νά μήν διασπαρεί η μόνυνση… Αυτές οι τελευταίες είναι κι οι πιό επικίνδυνες γιά τήν κοινωνία.Κρύβουν μέσα τους αυτό που λέμε επιδημία..Mutatis  mutandis

υπάρχουν και  ¨πνευματικές μολυσματικές ασθένειες¨, τίς οποίες μεταδίδουν οι… αιρετικοί. Μέ αυτήν ακριβώς τήν έννοια, οι άγιοι Πατέρες, ενεργούντες ως.. πνευματικοί ιατροί, αντιμετώπιζαν τούς αιρετικούς , όλων των εποχών, τους απομόνωναν απ τους πιστους,καί τούς εκδίωκαν από τήν Εκκλησία. Δέν τό έκαναν από μίσος καί κακία, αλλά από αγάπη γιά τήν Εκκλησία, τούς Χριστιανούς, ακόμη καί τούς ίδιους τούς αιρετικούς, μήπως μετανοήσουν καί σωθούν. Οταν κάποιος αρρωστησει απο μιαν ανίατη αρρώστια, αφού προσπαθήσει, με όλα τα μέσα, να βρεί θεραπεία, φθάνει στο σημείο που αποδέχεται την κατάστασή του. Τότε δεν έχει πολλές επιλογές. Γνωρίζει οτι έρχεται το τέλος, ο θάνατος. Αν ανήκει σ αυτούς που δεν πιστεύουν σε τίποτα, βλέποντας αδιέξοδο, είτε παραδίδεται στο σφιχταγκάλιασμα της κατάθλιψης, είτε καταφεύγει στη χρηση ουσιών, που όμως τον οδηγεί σε ακόμα πιό ζοφερά μονοπάτια, για να καταλήξει εκμηδενισμένος, και πάλι το σημείο μηδέν τον θάνατο που τρέμει…Κι αυτό αφορά μιαν ανίατη σωματική ασθένεια..

Όταν Όμως Ένας Χριστιανός ( καθ όλα σωματικά υγιής ) φθάνη στην αίρεση,οδηγημένος αρχικά απο την έπαρση της υγείας,που δημιουργεί εναν υπερτροφικό εγωϊσμό, πού είναι εωσφορικός, ακολουθούμενος απο  τά πάθη τής φιληδονίας, φιλοκτημοσύνης, και  φιλαυτίας, τότε η αρρώστια του είναι άπειρα πιό επικίνδυνη, γιατί τα συμπτώματά της καλύπτονται απο.. φιλοσοφικά, υπαρξιακά, και λογικά επιχειρήματα, που καθιστούν αδύνατη την όποια  θεραπεία… Είναι άκρως τοξικό για την πνευματική ακεραιότητα του ανθρώπου, όταν μπερδεύει την αλήθεια με το ¨αληθοφανές¨ψέμα, τήν σωστή τροφή μέ το υποκατάστατο τροφής, τίς προσωπικές του, σχολαστικές, στοχαστικές, λογικές, απίστευτα…¨οφθαλμοφανείς¨ απόψεις μέ τήν διδασκαλία τού Χριστού καί τών αγίων.

Ο Απόστολος Παύλος ¨παραγγέλλει¨ στόν αγαπημένο  μαθητή του Τίτο, Επίσκοπο στή Κρήτη, νά μήν ασχολήται με αιρετικό άνθρωπο ,και μετά τη πρώτη καί τη δεύτερη νουθεσία, να τον εγκαταλείπει… Ενας αιρετικός συνήθως πάσχει πνευματικά. Είναι βαριά άρρωστος καί δεν επιδέχεται θεραπεία.Μπορεί νά έχουμε διάφορες απόψεις γιά καθημερινά θέματα. Ακούμε πολλές φορές, στην επαφή μας με τους άλλους, να μιλούν για ¨αιρετικές¨απόψεις πάνω σε διάφορα κοινωνικά κυρίως  θέματα.. αλλά  όσον αφορά την  Εκκλησία, μέσα στην οποία ζούμε ,δέν μπορούμε νά έχουμε διαφορετικές απόψεις από την διδασκαλία της..Αιρετικοί παρουσιάσθηκαν πολλοί διά μέσου τών αιώνων. Οι Πατέρες δέχονταν τήν πείρα τών θεοπτών αγίων, ενώ οι αιρετικοί χρησιμοποιούσαν τόν στοχασμό, τήν λογικοκρατία, τήν κοσμική σοφία καί τήν φιλοσοφία, προκειμένου να στηρίξουν τις απόψεις τους..

Ο Αποστόλος Πέτρος, το ξεκαθάρισε μια κι έξω..Είπε.. ¨Είδαμε Τή Δόξα Της Θεότητος Τού Χριστού Στό Όρος Θαβώρ….Οι Άγιοι Θεολογούσαν (και εξακολουθούν να θεολογούν) Μέ Βάση Τήν Εμπειρία Τών Θεοπτών Αγίων, αλλά Καί Τήν Δική Τους Εμπειρία.

Ερωτάται, όμως, γιατί ο Απόστολος Παύλος συμβουλεύει τόν μαθητή του Τίτο, νά αφήνει τόν αιρετικό μετά από πρώτη καί δεύτερη νουθεσία; Τό εξηγεί ο ίδιος: Γιατί ο κατά συνείδησιν αιρετικός, έχει φύγει από τήν πραγματική οδό, Καί Αμαρτάνει Καταδικάζοντας Ο Ίδιος Τόν Εαυτό Του. Η αίρεση είναι μιά ¨πνευματική ασθένεια¨ καί ο αιρετικός , πνευματικά ασθενής. Έτσι, αυτός που δεν ακούει τίς πρώτες νουθεσίες, είναι ανίατος . Χάνει κανείς τόν καιρό του ασχολούμενος μαζί του.Απαιτειται αγώνας , για νά μή φθάσει κανείς  σ αυτή τήν ¨ανίατη πνευματική  ασθένεια, τήν αίρεση¨, και προφύλαξη  από τους κάθε είδους, χροιάς και απόψεως.. σύγχρονους αιρετικούς,με τους οποίους δεν χρειάζονται κουβέντες, επαφές, και επιμονες προσπάθειες..επαναφοράς στον ίσιο δρόμο..Ισως μόνο προσευχή.. Ο Αποστολος Παύλος υπήρξε , σ αυτό το σημείο αφοριστικός… «Αιρετικόν άνθρωπον μετά μίαν καί δευτέραν νουθεσίαν παραιτού» (Τίτ. γ’, 10)

Advertisements

About kosmaser

Η ασθένεια είναι ο..κανόνας ! Η υγεία η εξαίρεση ! Η θεραπεία άθλος..και η ίαση ο τελικός μας σκοπός..

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: