RSS Feed

ΜΙΚΡΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΟΣ..ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΒΑΡΥΤΗΤΑ..

Posted on

Είπαμε η βεράντα του Ζάχου είναι το κάτι άλλο. Τονίσαμε οτι η βεράντα αυτή είναι παντός καιρού.Ειδικά τον χειμώνα είναι σκέτη απόλαυση να είσαι στο ύπαιθρο και να νοιώθεις τη θαλπωρή του…ήλιου ενώ ο Κυρίαρχος εχει προ πολλού περάσει στο άλλο ημισφαίριο. Αιτία γι αυτή την ψευδαίσθηση…τα πάνελ υπέρυθρης ακτινοβολίας, που τον περασμένο χειμώνα, έλαμψαν σαν διάττοντες, πλήν χάθηκαν εξ αιτίας της κακής ποιότητος και της ελλιπούς ενημέρωσης..Ομως τα πάνελ του Ζάχου, που έχουν κάτι απ το¨αρωμα¨της χώρας του Στράους..σου δίνουν μιαν υπέροχη αίσθηση..Είχαμε τη χαρά να βρίσκεται αυτόν τον καιρό μαζί μας, η Ελευθερία (Limpe), που με κέφι μας μίλησε για ένα σωρό λεπτομέρειες της καθημερινότητος μας, που νομίζουμε οτι κάνουμε σωστά, πλήν τις εκτελούμε με τον εντελώς αντίθετο τρόπο, παρασυρμένοι απο υπέρμετρο ζήλο…ή άγνοια..

Ας ξεκινήσουμε Απ τον τροπο που συνηθίζουμε να ..αναπνέουμε...Σίγουρα η αναπνοή είναι απ τις πιό σημαντικές λειτουργίες, και θα πρέπει να γίνεται σωτά. Ας μην ξεχνάμε πως τόσο οι τραγουδιστές, όσο και οι ομιλητές¨μαθαίνουν¨να αναπνέουν για να κάνουν σωστά τη δουλειά τους…
Αν ζητήσουμε από κάποιον να πάρει μια βαθιά αναπνοή ,χωρίς αμφιβολία θα φουσκώσει
το στήθος του εισπνέοντας, κάτι που όμως είναι λάθος…Αν μπορούσαμε να πάμε πίσω, τότε που είμασταν μωρά..ή να παρατηρήσουμε ένα μωρό, θα δούμε πως αναπνέει με την…κοιλιά.. αξιοποιώντας όλη τη δυνατότητα των πνευμόνων του.Ομως όσο μεγαλώνουμε ,στρεφόμαστε σ ένα είδος αναποτελεσματικής αναπνοής. Αυτό έχει σαν συνέπεια ο εισπνεόμενος αέρας , να παραμένει στους πνεύμονες ,και επειδή οι τελευταίοι έχουν περιορισμένη χωρητικότητα, ο φρέσκος εισπνεόμενος αέρας να μην φτάνει χαμηλά. Έτσι, το κατώτερο σημείο των πνευμόνων μένει ανενεργό..( όπου δεν αδειάζει άρα και δεν ανανεώνεται ο αέρας) και είναι εκείνο που περιλαμβάνει τα πιο ζεστά και υγρά αιμοφόρα αγγεία, που είναι και τα πιο αποτελεσματικά για την ανταλλαγή των αερίων και τη μετακίνηση του οξυγόνου στο αίμα. Αρα τί κάνουμε…

Ξαναμαθαίνουμε να αναπνεουμε σαν…τα μωρά, σωστά και πάλι. Δεν είναι δύσκολο..Γεμίζουμε το στομάχι μας, κατα την αναπνοή, κρατώντας το στήθος μας ακίνητο, σαν να φουσκώνουμε μια υποθετική μπάλα στο χώρο μεταξύ της κοιλιας μας και της σπονδυλικής στήλης με ταυτόχρονη πίεση της κοιλιάς προς τα έξω..Οταν ολοκληρώσουμε το πρώτο βήμα της εισπνοής, εκπνέουμε, συσπώντας τους…κοιλιακούς μας..Ο κύκλος της αναπνοής μας θα πρέπει να είναι ρυθμικός, περίπου 12 με 16 αναπνοές το λεπτό, με μια μικρή παύση μεταξύ εισπνοής και εκπνοής. Λίγα λεπτά εξάσκησης την ημέρα ,μπορεί να έχουν θετικό αποτέλεσμα, καθώς θα δούμε αισθητή  διαφορά στη …μείωση του στρες, αλλά και χαμηλότερη αρτηριακή πίεση.Νομίζω έγινε κατανοητό το θέμα της αναπνοής. Πάμε να δούμε τώρα το άλλο σπουδαίο θέμα αυτό… της σύγχρονη ψύχωσης με            

την προσωπική υγιεινή. Εχω μια φίλη…συνονόματη, που πλένεται πολλές φορές την ημέρα, πιστευοντας οτι είναι.. βρώμικη, γιατί έχει έντονη εφίδρωση..Πέραν όλων των άλλων αρνητικών, αυτό είναι ζημιογόνο και για το δέρμα μας. Σας βεβαιώνω οτι…Οι περισσότεροι σύγχρονοι συνάνθρωποι μας πλένονται ..πάρα πολύ χωρίς να υπάρχει ιδιαίτερος λόγος. Η χρήση ζεστού νερού σε συνδυασμό με τα ¨σκληρά¨ αφρόλουτρα του εμπορίου, καταστρέφουν τα φυσικά έλαια του σώματος, οδηγώντας στην ξηρότητα, την καταστροφή, ακόμα και σε πολλές περιπτώσεις στη.. μόλυνση του δέρματος. Για τους περισσότερους από εμάς,άνδρες και γυναίκες, δεν υπάρχει κανείς λόγος να πλενόμαστε καθημερινά, εκτός απ τη συνήθεια και τον υπερβάλοντα ζήλο της ευπρέπειας.. Ισως θα πρέπει να αναγνωρίσουμε σ αυτό ένα είδος ψύχωσης, αρκετά επικίνδυνο, που η  Αλεξ θα μπορούσε να μας εξηγήσει καλύτερα, μια κι ανατρέχει σε…απωθημένες αμαρτίες απ τις οποίες προσπαθούμε με….ανορθόδοξο τρόπο να απαλλαγούμε…δια της εξωτερικής καθαριότητος..

( Ας μην ξεχνάμε το καρκινικό ρητό στον ¨Νιπτήρα¨της Αγιάς Σοφιάς…ΝΙΨΟΝΑΝΟΜΗΝΑΤΑΜΗΜΟΝΑΝΟΨΙΝ)

Αν όμως, παρόλα αυτά, η πιθανότητα να… μην κάνουμε μπάνιο κάθε μέρα, μας τρομάζει, τουλάχιστον ας αποφύγουμε το.. ζεστό νερό και να προτιμήσουμε το χλιαρό, ιδίως το πρωϊ, που όπως ξέρουμε, διεγείρει τους σερετονινεργικούς υποδοχείς..μας .Στη συνέχεια , ιδίως εμείς οι γυναίκες,που  έχουμε ξηρή επιδερμίδα, χρησιμοποιούμε πάντα μιαν ενυδατική κρέμα, σαν καταπραϋντική. 


Ενα άλλο σημαντικό κεφάλαιο στην προσωπική μας υγιεινή είναι το πλύσιμο των δοντιών και της στοματικής μας κοιλότητος.Είμαι σίγουρη οτι θα σας παραξενέψει αυτό που θα σας πώ, όμως είναι η επικρατούσα σήμερα άποψη..Προσπαθείσθε  να μην.. ξεπλένετε το στόμα σας όταν πλένετε τα δόντια σας. Το ξέπλυμα των δοντιών διώχνει το φθοριούχο άλας που μένει από την οδοντόκρεμα, προστατεύοντας τα δόντια, για ώρες. Προσπαθήστε να μην πίνετε υγρά για τουλάχιστον μισή ώρα μετά το βούρτσισμα των δοντιών και ενώ στην αρχή η αίσθηση είναι περίεργη, σύντομα θα το συνηθίσετε.Τα παραπάνω συνιστούν οι ανα τον κόσμο οδοντίατροι, κι έχουν, εν μέρει, δίκιο . Ομως το φθόριο, ακόμα και στις απειροελάχιστες ποσότητες, που περιέχουν οι σύγχρονες οδοντόκρεμες, βλάπτει δυστυχώς, έτσι απ τη μιά σώζουμε τα δόντια αλλά αυτοδηλητηριαζόμαστε αργά και σταθερά..Αρα καταργούμε τις κοινές οδοντόκρεμες, και φτιάχνουμε τη…δική μας . Θυμίστε μου κάποια στιγμή να σας δώσω μια συνταγή απ ένα χωριό της Νότιας Φραγκίας, που είναι απίθανη..Μέχρι τότε ένα διάλυμα μαγειρικής σόδας σε αποχλωριομένο νερό, κάνει άριστη δουλειά ,και για την ουδετεροποίηση της μικροβιακής χλωρίδος, αλλά και για την μερική λεύκανση των δοντιών..
Επιπλέον, ό,τι κι αν κάνετε, μην βουρτσίζετε τα δόντια σας αμέσως μετά το φαγητό, περιμένετε τουλάχιστον μισή ώρα, διότι τα οξέα και τα σάκχαρα του φαγητού, αποδυναμώνουν προσωρινά το σμάλτο των δοντιών. Έτσι, αν πλύνετε τα δόντια σας αμέσως μετά το φαγητό, στην πραγματικότητα βουρτσίζετε..
και το σμάλτο, προτού προλάβει να ενδυναμωθεί ξανά. Η καλύτερη λύση είναι να πλένετε τα δόντια σας… πριν από τα γεύματα κι έπειτα να τα φρεσκάρετε χρησιμοποιώντας ένα στοματικό διάλυμα φτιαγμένο με τον ίδιο τρόπο, απο καθαρό νεράκι και…σόδα, αλλά με λίγο ανεπεξέργαστο θαλασσινο αλάτι..Ειναι γεγονός πως η…γεύση είναι άσχημη, ως ανυπόφορη, αλλα δεν νομίζω οτι θα πρέπει αυτό να μας απασχολεί… 


Ενα άλλο θέμα που δεν υπολογίζουμε σωστά εμείς οι Ελληνες είναι ο ύπνου..Η ιδέα του.. οκτάωρου ύπνου το βράδυ είναι κάτι που έχουμε υιοθετήσει πολλά χρόνια τώρα, που όμως μας κάνει να αισθανομασθε ακόμα πιο κουρασμένοι την επόμενη μέρα. Ας το πάρουμε απόφαση οτι και στον τομέα του ύπνου, έχουμε προχωρήσει πάρα πολύ μπροστά, απ την εποχή των παππούδων μας…Ετσι μπορούμε πλέον να έχουμε ένα  ευέλικτο πρόγραμμα, ακόμα και… διακοπτόμενου ύπνου, που ομως περιλαμβάνει έναν μεσημεριανό υπνάκο ( ακριβώς αυτό που σ όλο τον κόσμο, και σε μας, λέγεται μεσημεριανη…σιέστα..),που μπορεί να γίνει εξαιρετικά ωφέλιμος. Πιό συγκεκριμένα, ο ύπνος ,κατά τη διάρκεια της μέρας, από τέσσερα ως και 20 λεπτά, μπορεί να είναι τόσο αποτελεσματικός όσο και μια επιπλέον ώρα βραδινού ύπνου. Υστερα απο πολυετείς έρευνες έχουμε καταλήξει πως το μοντέλο που ίσχυε ( χωρίς επιστημονικές ή άλλες μετρήσεις, απλά με την εμπειρία και μόνο) πριν από αρκετούς αιώνες,δηλαδή να μοιράζουμε τις ώρες του ύπνου στη διάρκεια της ημέρας, ήταν πολύ συνηθισμένο. Οι κατα τόπους ¨παραδόσεις¨μας δείχνουν πως οι άνθρωποι είχαν έναν ύπνο, διάρκειας περίπου δυο ωρών, νωρίς το απόγευμα,  αργότερα έτρωγαν το βραδινό, απολαμβάνοντας την κοινωνικότητα της οικογένειας και φίλων.

Πήγαιναν για ύπνο γύρω στα μεσάνυχτα, και κοιμόντουσαν  τρεις ή τέσσερις συνεχόμενες ώρες, προτού ..προσευχηθούν ( γιατί καλοί μου Φίλοι, οι άνθρωποι πάντα προσεύχονταν τα βράδια, πολλοί θα πούν απο φόβο ή προκατάληψη, προσωπικά πιστεύω οτι το έκαναν απο καθαρή, άδολη πίστη…) αναζωπυρώσουν  τη φωτιά ,κι έπειτα πάλι για  λίγες ώρες ύπνο, μέχρι το ξημέρωμα, συμπληρώνοντας, έτσι κάπου επτά ώρες ύπνου καθημερινά. Κι εδώ να κάνω μια…ανακουφιστική διευκρίνηση, για τους φίλους που εξ αιτίας του…καπριτζιόζικου προστάτη τους, αναγκάζονται να διακόπτουν τον ύπνο τους μια-δυο φορές τη νύχτα, έχοντας ενοχές οτι κάνουν  κατι κακό, ας ηρεμήσουν διότι όχι μόνο δεν κάνουν κακό στο σύστημά τους, αλλά το αντίθετο..Παράδειγμα …σαν οργανισμοι πολυκυτταρικοί, ελάχιστα διαφέρουμε απ τους μακρυνούς προγόνους μας..Κι όταν λέω μακρινούς εννοώ εκείνους των…σπηλαίων..Για σκεφθείτε λίγο.. Αν οι άνθρωποι των σπηλαίων κοιμόντουσαν σερί… όλη τη νύχτα, θα τους είχαν φάει ζωντανούς τα θηρία..Γι αυτό και κάθε τόσο αφυπνιζονταν, σιγουρεύονταν για την ασφάλειά τους και ξανακοιμόντουσαν..Το ίδιο κι εμείς..
Ξυπνάμε στις τρεις το πρωί , για κάποιο λόγο, για τουαλέτα, ή απο κάποιο όνειρο και ….Καθόμαστε στο κρεβάτι ,αγχωμένοι που δεν μπορούμε να ξανα κοιμηθούμε, ενώ αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να σηκωθούμε και να κάνουμε…προσευχή, αν έχουμε τις προϋποθέσεις ή την διάθεση,η να απασχοληθούμε με κάτι που αποσπά το μυαλό μας και το ξεκουράζει, μέχρις ότου το ¨σώμα¨ μας, να μας δείξει, ότι είμαστε και πάλι  έτοιμοι να κοιμηθούμε, χωρις άγχος οτι…χάνουμε ώρα ύπνου..Τώρα κάτι άλλο.  


Όλοι μας το έχουμε κάνει, ύστερα από μια γεμάτη ημέρα, να τρώμε ένα γρήγορο βραδινό, και να¨την αράζουμε¨ στον καναπέ για μια ώρα χαλαρώνοντας, κι αφού ψευτοκοιμηθούμε γλυκά, να πηγαίνουμε στη συνέχεια στο κρεβάτι για ύπνο. Ολέθρια συνήθεια δυστυχώς, κι αυτό γιατί αν τρώμε ακριβώς πριν πάμε για ύπνο, ο οργανισμός μας,  θα αποθηκεύσει σχεδόν όλο το φαγητό που καταναλώσαμε.. ως
λίπος.Δεν χρειαζόμαστε κάποιον κλινικό διαιτολόγο να το βεβαιώσει, είναι πολύ απλο. …τρώμε πολύ καλά το πρωί και πολύ λιγότερο το βράδυ ,έτσι έχουμε  περισσότερες πιθανότητες να κάψουμε  συσσωρευμένο λίπος, με απλές και καθημερινές δραστηριότητές ,όπως είναι το περπάτημα για να πάμε στη δουλειά μας, ή μια γρήγορη βόλτα για ψώνια, ή λίγο ποδήλατο, ή περπάτημα στο κυλιόμενο τάπητα ( μιαν άριστη άσκηση που δεν έχουμε ακόμα υπολογίσει τα οφέλη της).Αν τώρα, έχουμε τη διάθεση να  κάνουμε μια βόλτα για  20 λεπτά, με γοργό βήμα, μετά το.. βραδινό μας φαγητό, δεν έχουμε κανένα λόγο να φοβόμαστε τις θερμίδες, ακόμα και αν φάμε στις οκτώ εννιά, ή και δέκα το βράδυ. Το λέει ο φίλος μου ο Δημήτρης, που είναι τίμιος κλινικός διαιτολόγος…Το κλειδί για να μην παχαίνουμε, είναι τα μικρά και συχνά ( ισορροπημένα) γεύματα και φυσικά ένα ελαφρύ βραδινό με μια μικρή βόλτα μετά ... Ως εδώ η δική μου ενημέρωση τώρα η δική σας σειρά. Τί βλέπω όμως, ο Βαγγέλης μας ετοίμασε γαρίδες σαχανάκι;

 

Advertisements

About kosmaser

Η ασθένεια είναι ο..κανόνας ! Η υγεία η εξαίρεση ! Η θεραπεία άθλος..και η ίαση ο τελικός μας σκοπός..

One response »

  1. Εννοείται αγαπητή Μαρία, οτι μιλούμε για υγιείς πνεύμονες! Οταν έχει εγκατασταθεί Χ.Α.Π., πάμε για όποια δυνατή θεραπεία και συντήρηση.Η Χρόνια Αποφρακτική Πνευμονοπάθεια (ΧΑΠ) εξακολουθεί να επιβαρύνει με αυξανόμενους ρυθμούς τους δείκτες νοσηρότητας και θνησιμότητας σε παγκόσμιο επίπεδο, εξ αιτίας της αυξανόμενης υιοθέτησης της συμπεριφοράς του καπνίσματος που τροφοδοτεί την εμφάνισή της και αποτελεί τη βασική αιτία της. Η ΧΑΠ είναι πρόβλημα δημόσιας υγείας σε παγκόσμιο επίπεδο, και ιδιαίτερα στις αναπτυσσόμενες χώρες οι οποίες εμφανίζουν μεγαλύτερα ποσοστά κατανάλωσης καπνού.Από το 2010, κυκλοφορεί και στην Ελλάδα θεραπεία της ΧΑΠ με τη δραστική ουσία Ινδακατερόλη που αποτελεί τη βάση της βρογχοδιασταλτικής θεραπείας στη ΧΑΠ, εκπληρώνοντας ένα από τους βασικότερους στόχους της καθημερινής κλινικής πράξης: τη βελτίωση της Ποιότητας ζωής των ασθενών με ΧΑΠ.

    Απάντηση

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: