RSS Feed

Ο D. Mark Hegsted ..τα κορεσμενα λιπαρα…οι υδατανθρακες και η κακή μας μοιρα…

Posted on

Αποτέλεσμα εικόνας για τα κορεσμενα λιπαρα..

 


ΜΕΤΑΛΛΑΓΜΕΝΑ_030

 

Ο David Mark Hegsted (March 25, 1914 – June 16, 2009) was an American nutritionist who studied the connections  between food consumption and heart disease. His work included studies that showed that consumption of saturated fats led to increases in harmful cholesterol, leading to the development of dietary guidelines intended to help Americans achieve better health through improved food choices.

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για Ο David Mark Hegsted

 

Ο Hegsted δεν ήταν τόσο ότι υπερτίμησε τις βλαπτικές επιδράσεις  των κορεσμένων λιπαρών αλλά κυρίως ότι απέτυχε να προβλέψει το προφανέςη δαιμονοποιηση των λιπών εκανε τον κόσμο να τα αντικαταστήσει με κάτι άλλο εξίσου χορταστικό και εύληπτο. 

Τη ζάχαρη .Οι βιομηχανιες τροφιμων λάνσαραν στην αγορά χιλιάδες νέα προϊόντα χαμηλών λιπαρών στα οποία τα λίπη είχαν αντικατασταθεί από ζάχαρη, σιρόπι φρουκτόζης επεξεργασμένα άμυλα και τα φοβερα    trans λιπαρα,  και φοινικέλαιο.

ΜΕΤΑΛΛΑΓΜΕΝΑ_028

Μέχρι το 1997 στα ράφια των σούπερ μάρκετ υπήρχαν 600 συσκευασμένα τρόφιμα από πενήντα πέντε εταιρείες με τη σφραγίδα «heart healthy» (υγιεινό για την καρδιά), μεταξύ των οποίων ζαχαρωμένα κορνφλέικς και γλυκίσματα.Τα φρέσκα νωπά τρόφιμα δεν έφεραν τη σφραγίδα-σύμβολο της νέας εποχής,

δημιουργώντας την εντύπωση στους καταναλωτές ότι το μόνο που είχε σημασία για την υγεία τους ήταν αυτό που έτρωγαν να μην έχει λίπος έστω και αν ήταν πνιγμένο

στη ζάχαρη και στα συντηρητικά.Τα τρόφιμα αυτά, λόγω της εθιστικής τους γευστικότητας και υφής, οδήγησαν σε αυτό που περιγράφεται σήμερα  ως παγκόσμια επιδημία παχυσαρκίας και διαβήτη.

 

ΜΕΤΑΛΛΑΓΜΕΝΑ_027

 

Ακόμα και αν η μείωση της κατανάλωσης τροφών πλούσιων σε λιπαρά και χοληστερίνη

μείωνε τον αριθμό των εμφραγμάτων, αυτό θα αντιρροπούνταν από την  καρδιαγγειακή νοσηρότητα  που προκαλεί η παχυσαρκία και ο διαβήτης.

Η βλαπτικότητα της υπερφόρτωσης του διαιτολογίου του σύγχρονου ανθρώπου με υδατάνθρακες δε σταματά στην παχυσαρκία, αλλά μάλλον αρχίζει με αυτήν. Για ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού η αυξημένη πρόσληψη υδατανθράκων, συνδυαζόμενη με τη συνύπαρξη παχυσαρκίας, οδηγεί σε μία μεταβολική διαταραχή που ονομάζεται  αθηρογενής δυσλιπιδαιμία η οποία συνδέεται με αυξανόμενο κίνδυνο καρδιαγγειακής νοσηρότητας.Η δυσλιπιδαιμική αυτή διαταραχή χαρακτηρίζεται από αυξημένες τιμές τριγλυκεριδίων (TGs), μειωμένες τιμές HDL και υψηλά επίπεδα μικρής πυκνής LDL και, στα πλαίσια του σταθερού σωματικού βάρους…Ο μόνος τρόπος για να αντιμετωπιστεί είναι μία δίαιτα  μειωμένης κατανάλωσης υδατανθράκων…και φυσικά λήψης ω3 λιπαρών οξέων.. Ακριβως του μόνου ίσως συμπληρώματος που πρέπει  να εχουμε όλοι στο τραπέζι μαςτου ιχθυελαίου.

 

 

 

(Parks E, Hellerstein M. Carbohydrate-inducedhypertriacylglycerolemia:  historical perspective and review of biological mechanisms. 

Am J Clin Nutr. 2000, 71:412-33)  Siri P, Krauss R. Influence of dietary carbohydrate and fat on LDL and HDL particle distribution.).Η συμβολή των υδατανθράκων στην ανάπτυξη του παραπάνω επικίνδυνου

λιπιδαιμικού προφίλ (αποκαλείται και προφίλ Β) αποδείχθηκε για πρώτη φορά Σε Μία Κλινική Δοκιμή Το 1994. Το ότι οι υδατάνθρακες (μία διατροφική ομάδα χημικώς τελείως διαφορετική από τα λίπη ) μπορούν και… αυξάνουν τα λίπη που κυκλοφορούν στο αίμα.. είναι κάτι που σιγουρα.. μπορεί να θεωρηθεί εντελώς παραλογο.Οι υδατάνθρακες, επηρεάζουν άμεσα διάφορες ρυθμιστικές λειτουργίες του οργανισμού. Το 2006 ανακαλύφθηκε ότι ...η απλή μείωση της πρόσληψης υδατανθράκων από το 50% στο 34%, των ημερήσιων θερμιδικών αναγκών , είναι ικανή να επηρεάσει τη λειτουργία.. 369 γονιδίων προς την κατεύθυνση της χρησιμοποίησης (καύσης) του λίπους ως κύριας πηγής ενέργειας (SparksLXie HKoza R et alHigh-fat/low-carbohydrate diets

regulate glucose metabolism via a long-term transcriptional loop. Metabolism. 2005, 55:1457-63).  

Αντιθέτως, η υπερφόρτωση του οργανισμού με υδατάνθρακες, αναγκάζει το ήπαρ να συνθέτει νέες ποσότητες τριγλυκεριδίων, μέσω του μηχανισμού της de novo lipogenesis. Όπως απέδειξαν επιστήμονες του Τμήματος Διατροφικών Επιστημών και Τοξικολογίαςτου Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια,ο παραπάνω μηχανισμός ενεργοποιείται από μία δίαιτα υψηλής περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες ακόμα και σε ανθρώπους με κανονικό βάρος

και φυσιολογικά επίπεδα ινσουλίνης, οδηγώντας σε αύξηση των τριγλυκεριδίων, τα οποία με τη σειρά τους είναι ικανά να οδηγήσουν στο χαρακτηριστικό μεταβολικό προφίλ της αθηρογενούς λιπιδαιμίας  (υψηλά TGs, χαμηλή HDL, υψηλή μικρή πυκνή LDL).

 

Αντιθέτωςέχει βρεθεί ότι η κατανάλωση υδατανθράκων χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη,

δηλαδή υδατανθράκων που δεν αυξάνουν απότομα τα επίπεδα της γλυκόζης του αίματος,μπορεί ναμειώσει τα επίπεδα των τριγλυκεριδίων και όλων των άλλων 

επικίνδυνων λιπιδαιμικών δεικτών Τροφές με υδατάνθρακες χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη, είναι αυτές όπου το άμυλο συνοδεύεται με φυτικές ίνες, όπως τα λαχανικά, τα όσπρια,το  μαύρο ψωμί και οι ξηροί καρποί…Πολυ απλά…όλες οι τροφές που χαρακτηρίζουν τις σύγχρονες διατροφικές συνήθειες…σκουπίδια,

αλλα νόστιμα κι υπεραλατισμενα.. Η μαζική ένταξη αυτών των τροφίμων στο διαιτολόγιο ατόμων που βρίσκονταν ήδη στα όρια της παχυσαρκίας, δημιούργησε την τέλεια καταιγίδα και συνέβαλλε (κι ακόμα συμβάλλει) τα μέγιστα στο κύμα των καρδιομεταβολικών νοσημάτων που μαστίζει το δυτικό άνθρωπο.

Δανοί ερευνητές συνέκριναν τη σχέση κορεσμένων λιπαρών και υδατανθράκων με τις πιθανότητες καρδιαγγειακής νόσου, σε ένα δείγμα 53.644 αντρών και γυναικών. Η πολυπαραγοντική ανάλυση έδειξε ότι, σε σχέση με τους υδατάνθρακες, η κατανάλωση κορεσμένων λιπαρών δεν σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο εκδήλωσης εμφράγματος, εύρημα που συμφωνεί με τα συμπεράσματα δεκάδων άλλων μελετών που παρατέθηκαν στην αρχή του κεφαλαίου.

Jennifer-M-3-jennifer-morrison-20055256-1920-1200

 

Η σημαντικότερη διαπίστωση της μελέτης ήταν ότι  η διατροφική αντικατάσταση των κορεσμένων λιπαρών με υδατάνθρακεςυψηλού γλυκαιμικού φορτιου σχετιζόταν με  αύξηση του κινδύνου εμφράγματος για κάθε 5% αύξηση της προσλαμβανόμενης θερμιδικής ενέργειας από υδατάνθρακες..Τωρα θα μου πειτε έγινε τίποτα το εντυπωσιακό εκ μερους των αρμοδιων Οργανισμων; Ασφαλώς…μείωσαν ακόμη περισσότερο την¨οροφη¨της ολικής χοληστερόλης,βάζοντας εκατομμύρια νέους οπαδούς των χρυσοφόρων στατινων στην… κυκλοφορία…Χαίρετε..

 

Advertisements

About kosmaser

Η ασθένεια είναι ο..κανόνας ! Η υγεία η εξαίρεση ! Η θεραπεία άθλος..και η ίαση ο τελικός μας σκοπός..

One response »

  1. Αντιγραφω το ¨σχολιο¨απο το F.B.

    Efi Vidakh
    Efi Vidakh Πολύ σωστά τα αναφέρετε! H υπερτριγλυκεριδαιμία δυστυχώς αποτελεί, σύμφωνα με διάφορες ομάδες έρευνας, ισχυρότερο παράγοντα πρόκλησης αθηροσκλήρυνσης από ότι η υπερχοληστεριναιμία και ειδικά με συνύπαρξη συγκεκριμένων γονιδιακών προφίλ λιποπρωτεϊνών και αποπρωτεϊνων.η βαρύτητα που δίνεται στον ρόλο της χοληστερόλης είναι δυσανάλογη συγκριτικά με αυτή για τα αυξημένα τριγλυκερίδια ,τον αθηρωματικό δείκτη,την ηλεκτροφορητική εικόνα των αποπρωτεϊνών, τους τύπους της hdl!! Είναι επιπλέον σημαντικό να σημειωθεί το όφελος από την κατανάλωση αυγών που δεν έχουν παραχθεί με χρήση ζωοτροφών με τρανς λίπη_υδρογονωμένα κ ραφιναρισμένα λίπη κ χρήση μεταλλαγμένων ή χημικών χρωστικών, παρόλο που ο οργανισμός των πουλερικών παράγει τρανς λίπη έτσι κι αλλιώς κι αυτός είναι ένας λόγος που το λίπος τους καλύτερο είναι να μην καταναλώνεται.(τα χωριάτικα αυγά στα οποία η κατανάλωση απορριμάτων τροφής,αποφαγίων και μαγειρεμένων ελαίων είναι πιό επικίνδυνα από αυτά των πτηνοτροφείων.η λυσοζύμη κ η αυγομυκίνη όπως και τα ολικά φωσφολιπίδια στο αυγό είναι ουσίες που μπορεί να προφυλάξουν από το έμφραγμα, την θρόμβωση, το λιπώδες ήπαρ. Αντί λήψης λιποτροπικών σε κάψουλα λοιπόν, ένα αυγό την ημέρα, ομως σωστά μαγειρευμένο, σε ελαιόλαδο πχ.και με λήψη χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη τροφών και ελάχιστου κόκκινου κρέατος!!

    Απάντηση

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: